A Citroën számos olyan megoldást alkalmaz, amely az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentését szolgálja.
Környezetbarát
A földgázüzemű járművek 20-25 százalékkal kevesebb CO2-t bocsátanak ki, mint a benzinesek, ráadásul nincs a kipufogó gázukban sem kén-dioxid, sem ólom.
Világszerte már több mint négymillió jármű üzemel földgázzal.
Gazdaságos
Az ára jellemzően versenyképes, olcsóbb a benzinnél és a gázolajnál.
A gázüzemű járművek tulajdonosai számos ösztönző kedvezményben és adókedvezményben részesülnek.
Biztonságos
A földgáz könnyebb a levegőnél, és szivárgás esetén gyorsan eloszlik, nem képez robbanóképes réteget vagy gyúlékony anyagot.
Minden gázüzemű Citroën jármű rendelkezik típusbizonyítvánnyal, és a legmodernebb biztonsági berendezésekkel van felszerelve.
A Citroën kínálatában olyan motorok is szerepelnek, amelyek bioüzemanyagokkal is működnek:
A biodízel és a bioetanol alkalmazásával csökken a járművek CO2 (legjelentősebb üvegházhatású gáz) kibocsátásának mértéke, és ezzel hozzájárulnak a globális felmelegedés megfékezéséhez.
Ólommentességüknek és alacsony kéntartalmuknak köszönhetően a bioüzemanyagok csökkentik a károsanyag-kibocsátást.
Hagyományos üzemanyagokkal keverve magas oxigéntartalmuknak köszönhetően javítják az égést.
Ennek következtében csökken a részecskék, a szén-monoxid és az egyéb szennyező anyagok kibocsátása.
A biodízel
A biodízel gázolaj, valamint repcéből, napraforgóból vagy szójából készült növényi olaj keveréke.A kinyert növényi olajat először vegyi úton átalakítják, ez után keverik össze a gázolajjal.
Az európai szabályozás jelenleg 5 százalék növényi olajat engedélyez a gázolaj mennyiségében.
A B30 biodízel használata 18 százalékkal csökkenti a CO2-emissziót és 22 százalékkal a részecske-kibocsátást.
Bioetanol
A bioetanol benzin és gázolaj keveréke. Az etanol cukor (cukorrépa vagy cukornád), illetve gabonakeményítő (búza, kukorica...) erjesztéséből származó alkohol.
A Citroën olyan benzinmotorokat tervez, amelyek akár 10 százalék etanol tartalmú üzemanyaggal (E10) is működtethetők.
Az E10 üzemanyag használata körülbelül 6 százalékkal csökkenti a CO2-kibocsátást (az olajkúttól a kerékig számítva).
A Citroën egyes piacokon (Brazília, Svédország) FlexFuel technológiával készült járműveket is forgalmaz, amelyek változó benzin-etanol keverékaránnyal működnek:
A Citroën tudatában van a mezőgazdasági növénytermesztés elsődleges feladatával (élelmiszertermelés vagy energiatermelés) kapcsolatos problémafelvetéssel, ezért szélesebb körben kívánja alkalmazni a bioüzemanyagokat, miközben ügyel annak pozitív társadalmi és környezeti hatására is.
Ez történhet a biomassza (a teljes növény, nem élelmiszercélú felhasználásra szánt növényi kultúra, organikus szemét), vagy mikroalga felhasználásával.
A Citroën célja, hogy motorjai ezekkel az üzemanyagokkal is használhatók legyenek, mire - várhatóan 2020-2030 körül - ipari méretekben is sikerül előállítani őket.